Àmbits d'actuació

Diagnostiquem i Tractem

TDHA (Trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat)

En aquests nens s’observen dificultats de concentració a classe, baix rendiment escolar, problemes per estar concentrat a l’hora de realitzar una tasca i / o escoltar una explicació. Si va acompanyat d’hiperactivitat, es pot observar dificultat per inhibir conductes i moviments, dificultat per a la comprensió de missatges, incapacitat per retenir idees, impulsivitat.

A l’hora de diagnosticar és molt important descartar problemes emocionals que puguin provocar aquests mateixos símptomes sense que es tracti de TDAH.

TEA (Trastorn de l’espectre autista)

Els nens amb TEA sovint presenten problemes amb les habilitats socials, emocionals i de la comunicació. És possible que repeteixin determinats comportaments i els costi habituar-se als canvis en la seva vida. També tenen diferents maneres d’aprendre, prestar atenció o reaccionar davant les coses.

Actualment el diagnòstic de TEA, inclou diverses afeccions com són el trastorn autista, la síndrome d’Asperger i el trastorn generalitzat de el desenvolupament.

Trastorns de l’aprenentatge

Estem davant d’un trastorn de l’aprenentatge quan en nens, amb una capacitat intel·lectual normal, s’observen dificultats per adquirir un o més aprenentatges. És fonamental realitzar un diagnòstic precoç i aplicar un tractament adequat, ja que els nens afectats amb aquest trastorn, habitualment acaben caient en el desànim i la desmotivació, a causa de el baix rendiment escolar que presenten. També sol ser habitual que pateixin baixa autoestima i trastorns afectius i d’ansietat.

Els trastorns d’aprenentatge més comuns són: Dislèxia, discalcúlia (dificultat en l’adquisició de les habilitats matemàtiques), disgrafies (dificultats en l’expressió escrita), TEL (alteració en la comprensió o l’ús de l’llenguatge parlat i / o escrit).

Dislèxia

La dislèxia és un trastorn específic de l’aprenentatge de la lectoescriptura, caracteritzat per la dificultat per descodificar o llegir paraules i per escriure-les. Els nens dislèxics, presenten problemes a l’hora de denominar lletres i analitzar o classificar sons. També és habitual que en la lectura es produeixin omissions, substitucions i inversions de lletres, així com lentitud i dèficit de comprensió.

No tots els nens dislèctics presenten les mateixes dificultats, per la qual cosa és molt important realitzar un diagnòstic exhaustiu, que ens permeti establir un programa d’intervenció adequat a cada cas.

Problemes de llenguatge

En aquest apartat incloem totes aquelles alteracions que es produeixen en el transcurs del procés d’aprenentatge del llenguatge articulat i que són origen de diferents trastorns com el mutisme selectiu, la tartamudesa o el llenguatge immadur.

Trastorns de la conducta

És normal que nens i adolescents, presentin diàriament problemes en el seu comportament. Moltes d’aquestes conductes incorrectes, són lleus i responen a situacions particulars que es donen diàriament a la llar o l’escola. Però quan aquests problemes de conducta s’agreugen, intensifiquen i apareixen diàriament, cal valorar si estem davant d’un trastorn de tipus disrruptivo, com pot ser el negativisme desafiant, el trastorn de conducta, el trastorn de personalitat antisocial, la cleptomania o el trastorn explosiu intermitent. Alguns dels símptomes a tenir en compte són les conductes agressives, la manca d’empatia, la transgressió de normes i límits, la no acceptació de l’autoritat, la incapacitat per acceptar la frustració.

Trastorns psicomotors

El terme psiomotricidad integra interaccions cognitives, emocionals, simbòliques i sensoriomotrius. Un correcte desenvolupament a nivell motriu, afavoreix el desenvolupament global de l’infant també a nivell cognitiu i afectiu, ja que mitjançant el moviment, el nen interactua amb l’entorn. Quan hi ha un retard en el desenvolupament psicomotor, és imprescindible l’aplicació d’un programa d’estimulació adequat a cada cas, que ajudi a que el nen pugui desenvolupar-se adequadament.

Problemes en l’adolescència

L’adolescència és per a alguns joves un procés difícil de suportar, ja que durant aquesta etapa, es produeixen grans canvis físics i psíquics que solen fer-los sentir confosos i diferents. Com a conseqüència poden aparèixer en l’adolescent problemes emocionals i de comportament. Els més habituals són trastorn de l’ànim, trastorn de la conducta alimentària (anorèxia i bulímia), crisi d’identitat, trastorns addictius (alcohol, drogues, addiccions a jocs …) i dificultats de relació amb el seu entorn (aïllament, agressivitat, rebel·lia, ansietat …).

Assetjament escolar

L’assetjament escolar és un greu problema que ha de ser abordat des de diferents fronts. Es necessita una intervenció a nivell de l’aula amb assessorament a el personal de l’escola, ajuda a les famílies, i suport psicològic tant a què rep l’agressió com a què la realitza.

Trastorns de l’ànim (depressió, ansietat,…)

Els trastorns de l’estat d’ànim en nens, inclouen el trastorn distímic, el trastorn depressiu major i el trastorn bipolar. En tots ells s’observa simptomatologia depressiva, inestabilitat emocional i problemes a nivell social. Els símptomes que ens han d’alertar són: falta de gana o menjar en excés, insomni o son excessiva, poca energia, baixa autoestima, falta de concentració, sentiment de desesperança, plor habitual, aïllament, perduda d’interès per les seves activitats favorites.

Logopèdia

S’engloba dins d’aquest apartat aquells trastorns que necessiten una reeducació de la correcta articulació dels sons.

Treballem de forma integral

Per a més informació

Ompli aquest formulari si desitja ampliar informació sobre els nostres serveis.



Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies